Cultura organizationala favorabila transferului de cunostinte
Cultura organizationala favorabila transferului de cunostinte


Pentru crearea unei culturi favorabile managementului cunoștințelor trebuie:


1. Să existe increderea că oamenii vor să-și impărtășească expertiza, să-și ajute colegii, să-și vadă cunoștințele aplicate de ceilalți și să invețe de la cei pe care ii respectă

2. Să fie implicați in proces managerii, care să mentoreze, să inspire și participe la impărtășirea cunoștințelor (in compania Buckman, de exemplu, e evită promovarea celor care desfășoară astfel de activități)

3. Să fie responsabilizați angajații, pentru ca astfel să crească nevoia de noi cunoștințe (nou contract intre angajați și companie: angajații sunt responsabili pentru creșterea proprie, iar firma e responsabilă pentru furnizarea oportunității și instrumentelor de creștere)

4. Să se dezvolte relații de colaborare, care să permită transferul practicilor inalte și cunoștințelor tacite

5. Să se creeze un scop colectiv, o viziune care să definească ce iși propune organizația

6. Să existe niște modalități de recunoaștere a meritelor și recompensare a angajaților care impărtășesc cuniștințe (nu prin caștiguri bănești, ci prin integrarea acestui element in sistemele de dezvoltare a carierei.

Astfel, la mijlocul anilor 1990, Price Waterhouse a introdus impărtășirea cunoștințelor drept criteriu de evaluare a performanței angajaților, iar Texas Instruments a inițiat ShareFair, zi care este dedicată transferului de practici și care culminează prin decernarea premiului „Not invented here but I did it anyway”).